Sidor

18 februari 2011

Ampel


Ett av mina senare projekt här hemma har varit att föra in lite krukväxter som ska förbättra luften. För att kunna ha blommor på flerställen så kom jag på att en ampel vore bra. När jag var på loppis hittade jag en liten lampskärm som var perfekt för det här projektet.



 Så här såg den ut innan...

Jag började med att ta av tyget. Det visade sig att stommen var lindad med tyg vilket var bra för då slapp jag göra det själv. Sen klippte jag av lamphållaren med en avbitartång.

Jag tog sedan ett snöre jag hade som är gjort av hampa och lindade några varv.

Så här såg det ut när det var klart. Sen knöt jag fast lite andra dekorationer och band att hänga upp den i. Nu väntar jag bara på att mina sticklingar ska ta sig så jag kan sätta i en kruka också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar