Sidor

1 juni 2011

Äntligen...


Äntligen är dynan klar. Jag har sytt på den här i några veckor nu, eller jag har nog tänkt lika mycket som jag har sytt:)Inte för att det var särskilt komplicerat... Den är sydd i vanlig lappteknik, den här typen sys för hand och det var nytt för mig. Det var faktiskt riktigt roligt. Baksidan är ett svart bomullstyg efter som att den ändå inte kommer att synas. Jag har också sytt små quiltstygn i hörnen på en del rutor för att det hela ska hålla ihop. Anledningen till att det tog lång tid för mig att få klart dynan var att jag fick lite ångest när jag skulle göra hålen så jag kunde trä i selen. Jag har hela tiden sett det här som ett slags träningsprojekt men resultatet blev mycket bättre än vad jag hade vågat hoppas på och då tog det emot att "klippa hål" i dynan. Men nu är det gjort och jag känner mig mycket nöjd, hoppas bara att lilla P godkänner den;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar